MCHK Gävleborg
Motorcykelhistoriska klubbens Gävleborgsavdelning bildades 1981 och är en ideell förening för intresserade av äldre motorcyklar. Vi är ca 230 medlemmar och har tillsammans ungefär 400 motorcyklar. Här samlas alla - från lättviktsförare till svenska mästare och dubbla världsmästare! Vi samlar, renoverar, bevarar och - framför allt - använder våra gamla motorcyklar.

MCHK Gävleborg arrangerar medlemsträffar med film och föredrag, mc-utflykter och andra aktiviteter kring vårt gemensamma intresse - äldre motorcyklar! Se under rubriken Kalender.
Vårt största evenemang är mc-rallyt Valborundan, som arrangeras årligen på Kristi himmelsfärds dag. Rallyt är ett av de populäraste i Mellansverige och brukar ha ca 150 startande.

Man behöver inte äga en veteranmotorcykel för att vara medlem, det räcker med ett intresse. För att kunna veteranförsäkra Din motorcykel till förmånligt pris krävs däremot att Du även är medlem i huvudorganisationen Motorcykelhistoriska Klubben.

Stadgar reviderade 2009 - se flik

Vill Du ha kontakt med oss? Kontakt
Se nästa flik vilka som sitter i styrelsen
Eller bli medlem?
Sätt in 150:- på bankgirot 259-3200, MCHK Gävleborg och lämna uppgifter om namn, adress, telefonnummer, ev e-postadress och gärna om du är medlem i MCHK centralt.
Om Du betalar via internet skickar Du uppgifterna via formuläret under fliken "Kontakt".

Välkommen i gänget!